تخت خواب چوبی چه مزایا و معایبی دارد؟

تخت خواب چوبی چه مزایا و معایبی دارد؟

تخت خواب چوبی چه مزایا و معایبی دارد؟

لذت داشتن خوابی آرام و راحت با تخت خواب چوبی!

بیشتر اتاق خواب‌های امروزی، دارای سرویس خواب می‌باشند که متناسب با فضای اتاق خواب و سن و سال افراد حاضر در منزل، سرویس خواب‌ها تهیه شده‌اند. برای آنکه در طول شبانه روز، خواب آرام و راحتی داشته باشید، باید سرویس خواب با کیفیت و استاندارد سفارش دهید. سرویس خوابی که متریال یا مواد بکار رفته در آن مرغوب و با کیفیت نباشد، به مرور زمان، نه تنها حس آرامش را در خواب به شما القاء نمی‌کنند، بلکه با ایجاد حس خستگی در اندام یا جسم شما خواهند شد

لذت داشتن خوابی آرام و راحت با تخت خواب چوبی

تخت خواب چوبی، یکی از انواع تخت خواب‌های موجود در بازار است که طرفداران زیادی نیز دارد.

یکی از دلایل مهم استقبال از چنین تخت خواب‌هایی، تنوع در طرح و مدل‌ آنها می‌باشد که به نسبت سایر مدل‌ها، طراحی آنها بسیار جذاب و ظریف‌تر است.

 اجزای تشکیل دهندۀ تخت خواب چوبی شامل:

تخت خواب، میز توالت، پاتختی، پاف، آینه و کمد می‌باشند که با در نظر گرفتن ابعاد و دکوراسیون اتاق باید انتخاب شوند.

برای اتاقی که ابعاد و اندازۀ آن کوچک است، بهتر است، برخی از اجزای تخت خواب، خریداری شود تا فضای کمتری از اتاق خواب اِشغال شود. حتماً هنگام خرید تخت خواب، به این موارد توجه کنید.

هنگام خرید تخت خواب چوبی، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید؟

تخت خواب‌های چوبی نیز مانند سایر کالاهای پرمصرف از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهمی برخوردارند که باید پیش از خرید، آنها را مورد بررسی قرار داده و سپس بر اساس قابلیت‌های تخت خواب، سفارش خود را در فروشگاه معتبر و خوش سابقۀ چوبکام ثبت نمایید. در این بخش از مقاله، به مهمترین ویژگی‌های انواع تخت خواب چوبی اشاره خواهیم کرد.

  • ارتفاع مناسب تخت خواب افراد بالغ

یکی از نکات و ویژگی‌های مهمی که باید در خرید تخت خواب به آن توجه کرد، ارتفاع تخت خواب از کف زمین می‌باشد. به طور کلی، برای افراد بزرگسال، ارتفاع تخت تا کف زمین باید بین 35 تا 40 سانتی‌متر باشد تا زاویۀ 90 درجه یا قائم، هنگام گذاشتن کف پاها روی زمین، ایجاد شود. در این صورت، تخت خواب شما استاندارد خواهد بود. ضمن آنکه، با عبور جریان هوا از زیر تخت خواب، میزان رطوبت کاهش یافته و همچنین رشد میکروب‌ها نیز کمتر خواهد شد.

سرویس خواب

در حقیقت، بهداشت محیط و فضای اتاق خواب با گردش هوا، بیشتر خواهد شد و در نتیجه، خواب آرام و بهتری در شبانه روز خواهید داشت.

هنگام خرید تخت خواب چوبی، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید؟

  • ارتفاع مناسب تخت خواب کودکان

اگر قصد دارید برای کودکان خود تخت خواب چوبی، تهیه کنید. بهتر است تخت خواب مناسب با ارتفاع 20 تا 30 سانتی‌متری در نظر بگیرید. با توجه به اینکه کودکان در حال رشد هستند، پیشنهاد می‌کنیم، تخت خواب‌های چند منظوره را انتخاب نمایید تا در آینده، مجبور به پرداخت هزینۀ مجدد، نشوید.

  • جنس بدنه

جنس بدنه و ساختار تخت خواب‌های چوبی باید کاملاً مقاوم و مستحکم باشد. اغلب تخت خواب‌های چوبی از چوب راش یا گردو ساخته می‌شوند که به نسبت سایر تخت خواب‌ها، گران‌تر و البته با کیفیت می‌باشند. البته، در تولید تخت خواب‌های چوبی، از چوب مصنوعی یا ترکیب چوب مصنوعی و طبیعی نیز استفاده می‌شود که باید پیش از خرید، به جنس بدنه و کیفیت مواد بکار رفته توجه کنید.

  • ابعاد تخت خواب

ابعاد استاندارد و اصولی تخت خواب دو نفره باید برابر با 160*200 سانتی‌متر باشد و برای تخت خواب یک نفره ابعادی برابر 200*90 سانتی‌متر باید در نظر گرفت. در خصوص ابعاد تخت خواب چوبی کودکان نیز باید ابعاد 140*60 سانتی متری را انتخاب کرد. علاوه بر ابعاد ذکر شده، باید ابعاد و اندازۀ اتاق خواب را نیز در نظر بگیرید تا تخت خواب در فضای مناسب جایگذاری شود.

  • پایه‌های مقاوم و مستحکم

تخت خواب استاندارد، تخت خوابی است که علاوه بر وزن تشک تخت، قابلیت تحمل وزن افراد نیز داشته باشد. پایه‌های تخت خواب‌ چوبی، باید بدون ترک خوردن، شکستگی و خم شدن، تحمل وزن تشک و فرد را داشته و به مرور زمان، دچار فرسودگی یا شکستگی ناگهانی نشوند. به استحکام و دوام پایه‌های تخت خواب به ویژه، تخت خواب کودکان بسیار توجه نمایید

هنگام خرید تخت خواب چوبی، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید؟

  • امکان جابجایی آسان

ویژگی مهم دیگری که باید هنگام خرید تخت خواب به آن اهمیت دهید،

پایه‌های مستحکم تخت خواب چوبی

سهولت جابجایی تخت خواب می‌باشد. جابجایی تخت خواب‌های سنگین، مسلماً، کمی دشوار است. بنابراین، بهتر است، از تخت خواب‌های سبک و منعطف استفاده کنید. هر چند، امروزه، بیشتر اجزای تخت خواب، جدا شدنی می‌باشند. اما لازم است به قابلیت جابجایی تخت خواب نیز در کنار موارد دیگر، توجه کنید.

تخت خواب چوبی دارای چه مزایا و معایبی است؟

از گذشته تا به امروز، تخت خواب‌های چوبی به نسبت تخت خواب‌های فلزی، طرفداران زیادی داشتند. تخت خواب‌های چوبی در انواع کشودار، تخت جک‌دار، تخت کمجا، دو طبقه و . . . طراحی و ساخته می‌شوند که نوع چوب آنها نیز ممکن است نئوپان، ام دی اف، راش، گردو و . . . باشد. در این بخش از مقاله، به مزایا و معایب تخت خواب‌های چوبی بیشتر اشاره خواهیم کرد.

مزایای تخت خواب چوبی
  • تخت خواب‌های چوبی با انواع دکوراسیون اتاق، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.
  • تحمل وزن بیشتری دارند و مقاوم‌تر هستند. به این خاطر که تخت خواب‌های چوبی، دارای تخت‌های زیرین تشک هستند و همین امر باعث افزایش مقاومت آنها در برابر وزن افراد مختلف خواهد شد.
  • در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند و از یراق آلات مختلفی برای طراحی آنها استفاده می‌شود.
  • مهمترین مزیت این نوع تخت‌ها، چوبی بودن آنها است که حس خوبی به انسان، القاء می‌کنند.
  • با تخت‌های چوبی، مشکل زنگ زدگی یا تیرگی نخواهید داشت. رنگ چوب برای همیشه ثابت و با دوام است.
  • آلودگی صوتی که از سوی تخت‌های چوبی ایجاد می‌شود به نسبت سایر تخت‌ها (تخت‌های فلزی) بسیار کمتر است و به ندرت سر و صدای زیاد تولید می‌کنند.
  • پاکسازی هوای اتاق از هرگونه رطوبت و آلودگی، به جهت طبیعی بودن چوب و سازگاری آن با طبیعت، بهتر انجام می‌شود. بنابراین، تا حدودی هوای اتاق خواب، بهتر خواهد شد.

 مزایای تخت خواب چوبی

معایب تخت خواب چوبی
  • به نسبت تخت‌های فلزی، قیمت تخت خواب‌های چوبی بالاتر است.
  • تخت خواب‌های چوبی، وزن بیشتری دارند. از همین رو، برای جابجایی آنها، ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید.
  • در شرایط آب و هوایی خشک، میزان شکنندگی این نوع تخت‌ها افزایش می‌یابد. البته در مجاورت گرمای هوا، مانند بخاری یا شومینه، به دلیل کاهش رطوبت چوب، دوام و استحکام تخت خواب کمتر خواهد شد.
  • امروزه، به دلیل استفاده از انواع چوب‌های صنعتیِ از پیش سَمپاشی شده، با مشکل و آفت موریانه به ندرت مواجه می‌شوید. اما اگر از چوب‌های بی کیفیت و نامرغوب در ساخت تخت خواب استفاده شود، قطعاً، با هجوم موریانه روبرو خواهید شد. بنابراین بهتر است هنگام خرید به نوع چوب و کیفیت آن توجه نمایید.

از کجا تخت خواب چوبی با کیفیت و مدرن بخریم؟

تخت خواب از آن دست کالاهایی است که بسیار پر مصرف و پرکاربرد می‌باشد و به همین خاطر، باید در خرید آن توجه و دقت زیادی داشته باشید. یکی از مراکز فروش انواع سرویس خواب و تخت خواب، فروشگاه معتبر چوبکام است که با ارائۀ  محصولات متنوع و باکیفیت، توانسته است رضایت و اعتماد بسیاری از خریداران را جلب نماید. پیشنهاد می‌کنیم، قبل از خرید، به سایت اینترنتی چوبکام مراجعه کرده تا محصولات متنوع این مجموعه را مشاهده کنید.

از کجا تخت خواب چوبی با کیفیت و مدرن بخریم؟

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ یک = 10