چگونه تخت خواب مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه تخت خواب مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه تخت خواب مناسب انتخاب کنیم؟

خواب یکی از مهم ترین مکانیسم های فیزیولوژی بدن است که برای سلامتی و بقای انسان بسیار ضروری است. خواب آرام و راحت برای ما بسیار مهم است. در صورتی که فردی دچار اختلالات خواب یا بی خوابی شود، در طول روز بسیار کسل و خسته می شود. به گونه ای که نمی تواند فعالیت های روزمره خود را به خوبی انجام دهد. تخت خواب یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در فرایند یک خواب مناسب می باشد. اگر تخت خواب متناسب با شرایط جسمانی فرد باشد، بدیهی است که یک خواب آرام و دلچسب را برای او به ارمغان می آورد. اما در صورتی که تحت خواب با شرایط بدنی و محیط منزل فرد متناسب نباشد، در روند خواب او اختلال و مشکل ایجاد می کند.

تخت خواب تاشویی

در هنگام  خرید تخت خواب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه استفاده از تخت خواب در جوامع مختلف به خصوص کشور ایران نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده است. زیرا متراژ منازل مسکونی بسیار کاهش یافته است. در هنگام خرید تخت خواب باید به نکات مختلفی مثل شرایط جسمانی، وضعیت بدنی، اندازه اتاق، محیط منزل، تشک، جنس و ابعاد این نوع وسیله خواب توجه کرد. هر چقدر که تحت خواب با شرایط بدنی و منزل ما متناسب تر باشد، در این صورت خواب راحت تری خواهیم داشت.

  • اندازه اتاق

ابعاد این وسیله خواب باید کاملا متناسب با اندازه اتفاق باشد‌. در صورتی که اندازه و سایز این نوع وسیله خواب با ابعاد اتاق تناسب نداشته باشد، نمای ظاهری و دکوراسیون اتاق چندان جالب به نظر نمی رسد. با توجه به اینکه متراژ منازل مسکونی بسیار کم شده است باید از خرید تخت خواب بزرگ خودداری کنیم. زیرا فضای زیادی از اتاق را اشغال می کند.

  • وضعیت بدنی

مشتری باید در هنگام خرید این نوع وسیله خواب حتما به وضعیت بدنی و‌ شرایط جسمانی خود توجه کند. در صورتی که فردی با بیماری هایی مثل کمردرد یا زانو درد دست و پنجه نرم می کند نباید از تخت خواب های فنری یا بادی استفاده کند. زیرا وضعیت جسمانی او را بدتر می کند و در روند بهبود شخص اختلال ایجاد می کند. تخت خواب های طبی جزء بهترین وسیله های خواب به شمار می روند.

تخت متناسب با وضعیت بدنی

  • تعداد طبقه های تخت

معمولا استفاده از تخت خواب یک طبقه نسبت به تخت های چند طبقه در بین مشتریان رایج تر است. امروزه از انواع تخت های چند طبقه برای اتاق خواب کودکان استفاده می شود. در محیط های عمومی مثل خوابگاه های دانشجویی یا سربازی از تخت های چند طبقه استفاده می شود. مشتری باید در هنگام خرید تخت به نوع کارایی آن و مکان مورد استفاده آن توجه کند.

  • ظرفیت تخت

امروزه تخت ها در دو نوع تک نفره یا دو نفره ساخته می شوند. استفاده از تخت های تک نفره در مقایسه با دو نفره بیشتر است. معمولا زوجین از تخت های دو نفره استفاده می کنند. تخت های یک‌ نفره برای افراد مجرد و کودکان بسیار مناسب است.

  • کارایی و کیفیت

هر چقدر که کیفیت قطعات به کار رفته در تخت خواب مثل قطعات فلزی، نرده های چوبی و تشک بهتر باشد، کارایی و عملکرد تخت بیشتر است. بنابراین مشتریان باید در هنگام خرید تخت به کیفیت آن توجه کنند.

  • شرایط اقتصادی

مشتریان باید تختی را متناسب با شرایط اقتصادی خود خریداری کنند‌.

انتخاب تخت خواب

 

بررسی انواع تشک در هنگام خرید تخت

  • تشک فنری

در تشک های فنری از فنر های مختلف مثل فنرهای متصل، فنر بونل، فنر افست و پاکتی استفاده می شود. هر چقدر که کیفیت و جنس فنر های به کار برد شده در تشک فنری بهتر باشد، کارایی و عملکرد آن بیشتر است. بنابراین مشتریان باید در هنگام خرید این نوع تشک به جنس، کیفیت و تعداد فنر های آن توجه کنند. قیمت تشک فلزی تقریبا با شرایط اقتصادی مشتریان مناسب است. این نوع تشک برای افرادی که از بیماری های مفصلی مثل کمردرد رنج می برند مناسب نیست. تشک فنری برای کودکان و افرادی که وزن کمی دارند مناسب است. لذا این نوع تشک برای افرادی که وزن زیادی دارند مناسب نیست. زیرا عملکرد فنر های تشک در گذر زمان بر اثر فشاری که به آن ها وارد می شود دچار شکستگی و آسیب می شوند. بنابراین افرادی که چاق هستند بهتر است که از تشک های طبی استفاده کنند. در تشک های طبی از فنر استفاده نمی شود و برای عموم مردم بسیار مناسب است.

  • تشک با فوم طبیعی

در تولید این نوع تشک از فوم ها و الیاف طبیعی مثل کتان، پنبه و پشم استفاده می شود. خصوصیات انواع مختلف فوم های طبیعی با یکدیگر متفاوت است. مثلا تشکی که از فوم هورس تیل ساخته شده است اصلا برای خواب مناسب نمی باشد‌. قیمت این نوع تشک در مقایسه با تشک فنری بیشتر است اما برای خوابیدن مناسب تر است.

  • تشک بادی

قیمت این نوع تشک در مقایسه با دو تشک فنری و طبی بیشتر است. اما مدت زمان عمر و ماندگاری آن کمتر است‌. مقدار باد یا هوای فشرده شده در این نوع تشک را می توان به راحتی تنظیم کرد. از تشک بادی معمولا در مسافرت ها استفاده می شود. زیرا به راحتی می توان باد آن را خالی کرد. بنابراین فضای کمتری از محیط را اشغال می کند.

تخت بادی

تخت خواب فلزی بهتر است یا چوبی؟

در تولید سازه تخت خواب معمولا از فلز یا چوب استفاده می شود. کیفیت، مرغوبیت و محبوبیت تخت خواب چوبی در مقایسه با فلزی بیشتر است. زیرا قطعات فلزی در مقابل رطوبت به سرعت دچار زنگ زدگی و فرسایش می شوند. اما تخت خواب چوبی ماندگاری بیشتری دارد و از نظر ظاهری نمای زیبا تری به اتاق خواب می دهد.

تخت فلزی

هدفتان از خرید تخت چیست؟

شما باید هدف خود را از خرید تخت مشخص کنند. در این صورت می توانید تختی متناسب با شرایط و هدف مورد نظر خود خریداری کنند. مثلاً معیار های خرید تخت اتاق خواب کودک با تخت خواب افراد بزرگسال کاملا متفاوت است. زیرا شکل ظاهری، نوع رنگ بندی و تعداد طبقات تخت کودکان با بزرگسالان بسیار تفاوت دارد. در انتخاب خرید تخت کودکان باید به نوع تشک و ابعاد تخت توجه کنید. رنگ تخت کودکان باید کاملا روشن و شاد باشد تا روحیه کودک را شاداب تر کند. تخت نوزادان و کودکان باید دارای حفاظ یا نرده باشد. یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب تخت باید دقت کنید این است که ابعاد آن باید با فضای منزل و نوع دکوراسیون منزل شما متناسب نباشد. در غیر این صورت هزینه زیادی را بابت خرید یک تخت نامناسب تلف می کنید.

تخت خواب

از کجا تخت مناسب بخریم؟

امروزه تعداد زیادی کارخانه در کشور ایران و سراسر جهان در زمینه تولید انواع تخت های فلزی، چوبی و فنری  و … فعالیت می کنند. کارخانه ها سعی می کنند که در تولید تخت خواب از قطعات چوب مرغوب یا فلز های محکم استفاده کنند تا مدت زمان عمر تخت ها را افزایش دهند. فروشگاه های زیادی در زمینه فروش و عرضه تخت خواب در کشور ایران تأسیس شده اند. شما باید تخت مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. چوبکام از یک تیم حرفه ای و طراحان خلاق تشکیل شده است که در زمینه تولید، طراحی و فروش انواع تخت خواب های مختلف متناسب با سلیقه و معیار های مشتریان فعالیت می کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت چوبکام به آدرس اینترنتیhttps://choobcom.com/  تخت خواب مناسب خود را خریداری کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


6 + هشت =