بهترین چوب برای ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره

بهترین چوب برای ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره

بهترین چوب برای ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره

پیشگفتار:

امروزه ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره در قالب‌ها و طرح‌های مختلفی صورت می‌گیرد. مهندسان طراح با بهره‌گیری از انواع چوب‌ها سعی دارند زیباترین طرح‌ها را برای ساخت تخت خواب‌ها پیاده نمایند.

تخت خواب فقط وسیله برای خواب نیست؛ بلکه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نقش اساسی دارد.

چوبی که در ساخت تخت‌ خواب 2 نفره استفاده می‌شود، مهم‌ترین عاملی است که در هنگام انتخاب و خرید سرویس‌های خواب چوبی باید به آن توجه کرد. مواد اولیه بکار رفته در ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره تاثیرات فراوانی در کیفیت، دوام، ماندگاری سرویس‌های خواب چوبی دارد که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه نمود.

شکل 2 ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره از زمان‌های گذشته تا امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته است.

مدل‌های مختلف تخت خواب‌های 2 نفره:

تخت خواب 2 نفره چوبی:

این مدل از سرویس خواب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره از زمان‌های گذشته تا امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته است. قیمت سرویس‌های خواب چوبی بسته به نوع چوب مصرفی و مواد اولیه به کاربرده در ساخت آن متفاوت است. می‌توان گفت این مدل از تخت خواب‌ها با اغلب سبک‌های دکوراسیون و طراحی داخلی همخوانی دارد.

ساخت تخت خواب 2 نفره با مدل ام دی اف:

استفاده از ام دی اف در ساخت تخت خواب‌های دونفره دست طراحان را بر خلق طرح‌های متنوع باز گذاشته است. سبکی، قیمت مناسب و نصب آسان سرویس‌های خواب ساخته شده از جنس ام دی اف باعث شده تا افراد بسیاری برای خرید این محصول تمایل نشان دهند.

 تخت خواب 2 نفره فلزی:

دوام بالا و طول عمر طولانی تخت خواب‌های فلزی مهم‌ترین ملاک استفاده از این سرویس‌های خواب است. این مدل از سرویس‌های خواب از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند و عموما در طراحی داخلی کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود.

تخت خواب‌های پارچه‌ای:

در سال‌های اخیر استفاده از تخت خواب‌های پارچه ای به طور چشمگیری افزایش یافته است. استفاده از یک صفحه چوبی یا پلاستیکی به عنوان پایه و اساس این سرویس های خواب‌ امری بسیار ضروری و مهم است. در حال حاضر بسیاری از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و… از تخت خواب‌های پارچه ای استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از تخت خواب‌های 2 نفره چوبی:

سرویس خواب‌های ساخته شده از چوب دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی هستند:

چوب یک ماده بسیار مستحکم و مقاوم است. تخت خواب دو نفره چوبی می‌تواند سالیان طولانی برای شما کار کند؛ به شرطی که در مراقبت از آن موارد چون دوری از رطوبت و کپک زدگی را رعایت کنید. مقاومت بالای چوب باعث شده تا در طراحی و ساخت بسیاری از وسایل خانه از قبیل کمد، مبل، تخت خواب و…استفاده شود. چوب بلوط، راش، گردو و صنوبر جزو مستحکم‌تر چوب‌ها هستند که در ساخت وسایل مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

سرویس‌های خواب چوبی دارای طرح و زیبایی بی‌نظیری هستند:

شکل ظاهری و انعطاف بالای چوب در ایجاد طرح‌های بی‌بدیل و زیبا نقش اساسی را ایفا می‌کند. این زیبایی بی‌نظیری موجب شده تا تخت خواب‌های چوبی به یکی از محبوب‌ترین طرح‌های سرویس خواب تبدیل شود. انتخاب و ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره جلوه زیبایی به اتاق خواب می‌بخشد.

 

سرویس خواب‌های ساخته شده از چوب از ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند:

چوب یک ماده طبیعی بسیار ارزشمند است. استفاده از چوب برای ساخت تخت خواب‌های دو نفره شکوه جلال ویژه‌ای به اتاق خواب می‌بخشد. افرادی که دوست دارند فضای خانه دارای دکوراسیون مجلل و لوکس باشد؛ بهتر است از مبلمان و سرویس خواب‌های چوبی استفاده کنند.

سرویس خواب‌های چوبی 2 نفره از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند:

شکل ظاهری، بافت‌های مختلف چوب باعث شده سازه‌های چوبی از تنوع و طرح‌های بسیار بالایی برخوردار باشند.

طرح‌های مختلف تخت خواب‌های چوبی را می‌توان سفارشی‌سازی کرد:

اگر طراحی خاص ویژه‌ای مدنظرتان است، می‌تواند طرح را در اختیار نجار قرار دهید تا با استفاده از چوب یک اثر جاودانه و مطابق با سلیقه شما طراحی نماید. انعطاف تنوع بالای چوب موجب شده تا دست طراحان و نجاران برای ساخت طرح‌های مختلف باز باشد.شکل 2 از چوب گردو برای تولید صنایع دستی چوبی، ساخت مبلمان و سرویس خواب‌های 2 نفره استفاده شود.

انواع چوب‌های پر مصرف در ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره:

درختان مختلفی در طبیعت وجود دارد که چوب این درختان دارای رنگ، بافت، شکل ظاهری و انعطاف متفاوتی هستند. هرکدام از این چوب درختان برای ساخت وسیله خاصی مناسب هستند. ارزش بالا و صرفه اقتصادی صنعت چوب امروزه زمینه ایجاد مزارع چوب را به وجود آورده است؛ استفاده از چند نوع چوب برای ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره به دلیل تفاوت در مصرف و نوع کاربرد چوب است. به عنوان مثال در ساخت میز کودک از ام دی اف یا چوب صنوبر استفاده می‌شود.

چوب درخت گردو:

چوب درخت گردو از سختی، مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. انجام اموری چون حکاکی و منبت کاری بر روی این چوب به راحتی انجام می‌گیرد. طول عمر بالای این چوب و عدم تغییر شکل آن باعث شده تا از چوب گردو برای تولید صنایع دستی چوبی، ساخت مبلمان و سرویس خواب‌های 2 نفره استفاده شود.

چوب افرا:

افرا یکی از سخت‌ترین انواع چوب‌ها است. به دلیل مقاومت بالای این چوب در مقابل ضربه برای ساخت تخت خواب‌های 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب افرا نسبت به سایر چوب‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است و استفاده از آن برای تولید محصولاتی همچون مبلمان، در و پنجره و سرویس‌های خواب مقرون به صرفه است. چوب افرا دارا رنگ روشن است.

چوب درخت راش:

چوب راش سخت و با دوام است. این چوب اغلب برای طراحی قسمت‌های پیچیده‌ای سرویس خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح کاملا صاف، رنگ‌پذیری بالا و پرداخت مناسب باعث شده چوب راش به عنوان یکی از بهترین نوع چوب برای ساخت سرویس‌های خواب دو نفره استفاده شود.

چوب درخت بلوط:

چوب بلوط از دوام و ماندگار بسیار بالایی برخوردار است. سطوح چوب بلوط برای انجام تزئینات بسیار مناسب است؛ و رنگ قهوه‌ای روشن و خاصیت ضد خش و ضد لک آن موجب شده تا این چوب برای ساخت تخت خواب چوبی 2 نفره مناسب باشد.

 

 چوب کاج:

چوب کاج بسیار سبک بوده و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر چوب‌ها دارد. چوب کاج به خوبی رنگ می‌گیرد و در برابر کوچک شدن و تورم مقاومت بالایی دارد.

شکل 3 دانستن ابعاد تختخواب باعث می‌شود تا شما یک انتخاب خوب و ایده آل داشته باشید.

جمع‌بندی آخر…

مهم‌ترین مسائلی که در هنگام خرید تخت خواب چوبی 2 نفره باید به آن توجه ویژه کرد، دانستن ابعاد و جنس چوب استفاده شده در ساخت تختخواب است. دانستن این نکات باعث می‌شود تا شما یک انتخاب خوب و ایده آل و مطابق با استانداردهای طراحی داخلی داشته باشید. چوب راش و گردو می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساخت تخت خواب‌های دو نفره باشد. این چوب‌ها نه تنها از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند بلکه جلوه‌ای لوکس و لاکچری در فضای اتاق خواب شما به ارمغان می‌آورند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


× پنج = 10